19 Maj 2009

Tisdag -

STÄDSKRIV!

Varit iväg en stund på dagen :)
kommit hem, Pontus kom, så vi satt en stund, sedan skulle de bege sig till skolan! :(
Så min baby kommer inte hem först vid sju ikväll... hatar när han inte är hemma! HAHA, okej då, ibland kan det vara skönt.
som idag, jag får aldrig någon riktig "ro" att städa när älsklingen är hemma... och då menar jag städa på mitt sätt.
annars är det alltid så stressigt.
Hursom, jag och jesper började vika tvätt.. och då såg jag hur förjävligt det såg ut i våra garderober, så jag fixade först och främst Alex, Sen min, sen vår gemensamma.. USCHAN! hatar att hålla på med kläder. Det värsta jag vet.
När jag var klar med det började jag med något ÄNNU värre. holy moly säger jag bara.
Tänkte att det är dags att ta ut skötbordet nu och få lite ordning.. jag menar, han ligger ju inte still påt i vilket fall så man kan ju lika gärna byta på han vart som helst.
Iallafall, när jag tagit ut skötbordet och dammat osv, så såg jag att det var massor med leksaker under badkaret.. HATAR att vara under badkar.
och jag kan säga såhär, FYFAAAAAAAAAAAAAAAAN! ÅNGRAR SÅ JÄVLA DANT ATT JAG SKULLE HÅLLA PÅ DÄR,
tusen miljarder RUTTNA handdukar låg där under.. leksaker, TOPS?!?!?! och toarullar som var helt GULA och äckliga.. SAMT så bodde det två spindlar där under.. ohoho, fyfan, det var det vidrigaste på länge.. plockade bort och slängde skiten.
Sen tog jag vattenslangen och spola.. så nu är det åtminstonde rent.. men shit... det där vill jag aldrig göra om!
Tur som är så sover Jeppan, annars hade väl han vart där under.

Satte mig här medans golvet torkar så jag kan fortsätta min städning!,
Måste göra grundligt, annars känns hemmet så äckligt.
Men är redan på god väg, DOCK väldigt mycket kvar att göra, så jag hoppas snuffen sover en stund till! :P

Tråkigt med städdagar, tar aldrig slut känns de som.. Längtar bara tills jag är klar!
Sedan ska jag unna mig lite mystid med ansiktsmasker, plocka ögonbryn osv..
Ska försöka hinna klart nu så jag kan ha fixat maten tills Alex kommer hem!
Idag blir det bara simpelt, köttfärsås och spagetti.

Igår tankade jag en massa disneyfilmer,.. så himla nostalgiskt
Bambi, Lady&Lufsen, Bambi 2, Micke och Molle
Så alex ska få äran att titta på dem med mig, trots att han inte vill!
Får se om Jesper sitter och tittar, han kan ju bli helt frälst i tv:n då och då.

Höres!
LÅNGT städinlägg ;D HAHHA interesting ;)
1 kommentarer
Postat av: Anonym

Var tankar du hem ifrån? Å vågar du göra det?

Jag vill också ha hem filmer men vågar fasen inte nu när lagen trätt i kraft....

Hoppas du svarar på inlägget fast jag inte har egen blogg, men kikar in i din då och då. en fin blogg (Y) ha en fortsatt bra kväll. S

2009-05-19 @ 20:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: