Mat + städ + slött.

Hey,
Idag har vi faktiskt inte gjort någonting.
Var nere på affären en sväng.
Har just ätit mat, och det fick bli simpelt. Spagetti och köttfärsås.
Är precis slut, så sjukligt trött att det är läskigt åt det.
Men har ändå saker att göra. Alex tar hand om tvätten idag, tack godegud att vi fick en tvätttid säger jag bara.
Fruktansvärt mycket tvätt. Äckligt.
Jag har köpt städgrejer, haha det är det bästa jag vet =)
Så tänkte sätta igång med en lite grundligare städning. Hatar när det känns äckligt.
Känner mig smutsig inombords om inte hemmet är rent och snyggt, och det kan det ju faktiskt inte alltid vara.
Så det blir städ i skåp och lådor, Garderober, bakom soffa och STORstädning i sovrummet. Där brukar jag vara lat.
Endast badrummet jag skrubbar varje dag, är väldigt känslig för bakterier ;) och just i badrum trivs dem ju, samt kylskåp men där städade jag igår.
Sen blir det faktiskt att slöa gärnet.
Ina och Dika kanske kommer in så jag får klämma på den lilla bebisen :D
Annars får det faktiskt bli film, med tanke på att jag är en filmmänniska har det blivit EXTREMT lite film på sista tiden,
Har inte känt att jag haft någon ro att se på film.
Intressanta saker jag skriver om va? ;D haha.

Nej, men så ser min tråkiga söndag ut. Vad annars ska man göra på en söndag? Finns ju ingenting att göra.
"vilodag" ajo, hehe nej.. vilar jag en hel dag kan jag inte sova på natten =)
Så det får som skrivet bli sysselsättning städning! Men det kan ju vara skönt det också, right?

Idag blir det förmodligen bara ett inlägg, men det återstår ju att se.
Man vet ju aldrig. Men känner inte att det kommer finnas något att säga såvida pass ni inte vill veta i Detalj hur jag städar =)

Jajust, har en sån där söt babybok - Inte den på bilden, utan en fin gul med Nallepuh på =) som jag fyllde i idag, så mycket som jag kom ihåg. Ångrar att jag inte fyllde i den med en gång. Men det mesta vart ju ifyllt =)
Så det blir säkert roligt för jesper att läsa när han kommer upp i åldern ;D

.
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: